Kupno, sprzedaż lub wynajem nieruchomości to czynność, którą można wykonać samodzielnie. Niemniej, w przypadku pracy zarobkowej oraz ogromu obowiązków domowych może być to proces bardzo uciążliwy i czasochłonny. Z tego względu warto skorzystać z usług profesjonalnego biura nieruchomości, które zajmie się przeprowadzeniem transakcji. Na co jednak zwrócić uwagę, wybierając tego typu firmę i czym się kierować przy podejmowaniu ostatecznej decyzji?

Staż funkcjonowania biura nieruchomości na rynku

Niewątpliwie to jeden z najważniejszych aspektów, na które powinno się zwrócić uwagę przy dokonywaniu wyboru. Staż biura nieruchomości bezpośrednio wiąże się ze zdobytym doświadczeniem w branży oraz pozyskaną przez wszystkie lata funkcjonowania na rynku wiedzą z zakresu marketingu, przepisów prawa czy też budownictwa. Długoletnia obecność biura nieruchomości na rynku może być również związana z zadowoleniem klientów oraz dużymi kompetencjami. Warto więc sprawdzić tego typu informacje na stronie internetowej przedsiębiorstwa, w mediach społecznościowych lub CEIDG i KRS.

Opinie klientów biura nieruchomości

Niezwykle istotnym kryterium przy wyborze agencji nieruchomości, jak i nie najważniejszym są opinie klientów. Można je znaleźć na stronie internetowej biura, ale także w mediach społecznościowych czy też na wizytówce Google. Warto również zrobić samodzielny research poprzez wyszukiwarkę i znaleźć opinie na temat agencji na różnego rodzaju forach. Z tego typu miejsc można wywnioskować wiele wartościowych informacji na temat funkcjonowania firmy oraz sposobu traktowania klientów przez pracowników.

Profesjonalizm kadry pracowniczej i sukcesy agencji na koncie

Dobry pośrednik w celu skutecznego przeprowadzenia transakcji od razu przedstawi cały plan działania w celu sprzedaży lub wynajmu nieruchomości. Z tego też względu niezwykle ważne jest, by zapytać agenta o to, w jaki sposób chce znaleźć klienta. Ponadto profesjonalne biuro nieruchomości będzie chciało podpisać umowę na wyłączność, gdyż wtedy będzie w 100 % pewne, że zainwestowane środki w działania marketingowe i promocyjne przełożą się na efekt końcowy w postaci przeprowadzenia transakcji. Warto przy wyborze agencji zwrócić uwagę na jej sukcesy w postaci m.in. ilości sprzedanych mieszkań.