Każde pokolenie ma swój czas, Każde pokolenie chce zmienić świat. Słowa refrenu piosenki Kombi można odnieść do obecnych post milenialsów, czyli ludzi urodzonych w 1995 roku i później, którzy mogą w najbliższej przyszłości zrewolucjonizować rynek nieruchomości dokonując w nim gruntownych zmian. Na razie nasze przyzwyczajenia zmieniła pandemia koronawirusa i pokazała, że wiele branż będzie musiało na nowo przedefiniować swoje założenia odnośnie prowadzenia działalności, bo powrót do względnej normalności może spowodować otwarcie się na nowe trendy. Jedną z takich branż jest na pewno branża nieruchomości, która do momentu pojawienia się pandemii przeżywała rozkwit i nadal jest jedną z gałęzi przemysłu, które cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem zarówno po stronie inwestorów, jak i kupujących.

Jakie zmiany na rynku nieruchomości spowodowała pandemia koronawirusa?

Przede wszystkim ograniczona możliwość wychodzenia z domu sprawiła, że wiele transakcji “spaliło na panewce” lub zostało odłożonych w czasie. Wiele osób również “zamroziło” swoje plany odnośnie kupna mieszkania czy też wzięcia kredytu na budowę lub nabycie domu na własność z obawy utraty pracy. To zrozumiała sytuacja, w której znaleźli się niemal wszyscy, gdyż obecnie rynek pracy jest niepewny i mało stabilny. A co z cenami nieruchomości? Trendy w Europie m.in. w Wielkiej Brytanii czy Niemczech pokazują, że koszty zakupu domu czy mieszkania pozostają na mniej więcej takim samym poziomie lub delikatnie rosną. Takich zmian można spodziewać się również w naszym kraju. Pozytywną informacją może być jednak ta dotycząca wynajmu oraz kupna powierzchni biurowych. Powierzchnie te w związku z przejściem wielu firm na pracę zdalną mogą w najbliższym okresie tanieć, co z kolei może okazać się wspaniałą inwestycją.

Nowa rzeczywistość na rynku nieruchomości a post milenialsi

Post milenialsi, czyli tzw. Pokolenie Z to ludzie, którzy praktycznie nie rozstają się z nowoczesną technologią. Smartfony, tablety czy smartwatche to dla nich chleb powszedni. Nic więc dziwnego, że kolejnym krokiem może być wirtualna rzeczywistość prezentowana za pomocą gogli VR. Wiele firm bierze pod uwagę możliwość przedstawiania oferty domów lub mieszkań z wykorzystywaniem tej technologii. Obecnie sposób ten jest w fazie testów, lecz nie można wykluczyć rychłego jego wprowadzenia. Głównymi zaletami takiej metody prezentacji jest przede wszystkim oszczędność czasu, a także fakt, że nieruchomość można by obejrzeć nie wychodząc z mieszkania.